Współczesne wyzwania społeczne w Grecji
W dniach 22.04 – 03.05.2024r., 21 uczniów naszej szkoły pojechało do Grecji, by wspólnie z uczniami 5 Lyceum Katerini zrealizować projekt zatytułowany: „Współczesne wyzwania społeczne w Grecji” o numerze 2023-1-PL01-KA121-SCH-000147023. W całości był on finansowany z budżetu przyznanego naszej placówce w ramach akredytacji Erasmus+, z sektora Edukacja Szkolna.
Uczniowie wyłonieni zostali w przeprowadzonym w szkole procesie rekrutacji, który uwzględniał również osoby ze zmniejszonymi szansami edukacyjnymi. Objęła ona wszystkie kierunki kształcenia, dlatego na mobilność w Grecji pojechała grupa o różnych kompetencjach: od ścisłych, po humanistyczne.
CELE PROJEKTU:
- wzmocnienie kompetencji językowych,
- wzmocnienie kompetencji cyfrowych,
- wzmocnienie kompetencji kulturowych,
- wzmocnienie kompetencji społecznych,
- kształtowanie postaw obywatelskich,
- włączanie osób o mniejszych szansach w dodatkowe działania edukacyjne.
REALIZACJA i EFEKTY
„Grecja, jak każdy kraj europejski, zmaga się z problemami społecznymi, wynikającymi z katastrof naturalnych czy związanymi z działalnością człowieka. Poniżej znajdziecie najpoważniejsze z nich. Chcemy przybliżyć Wam mniej jasną stronę życia w tym słonecznym pięknym kraju. Warto bowiem poszerzać swoją wiedzę nie zapominając jakie mamy wspólne cele w Europie: walczyć o naturę, wspierać wykluczonych i zapobiegać tragediom”. Tak brzmi wstęp do bloga przygotowanego przez uczniów szkół partnerskich przybliżający największe katastrofy (naturalne i w ruchu drogowym) oraz problemy społeczne występujące w Grecji. Uczniowie podeszli do tej problematyki z dużym zaangażowaniem. Wiedzę pozyskiwali poprzez uczestnictwo w wykładach z ekspertami, rozmowami z mieszkańcami kraju, zajęciami w terenie oraz pracąsamodzielną, powiązaną z kształceniem umiejętności wyszukiwania i weryfikowania wiarygodności treści dostępnych w Internecie, a także ich przetwarzania na potrzeby stworzenia atrakcyjnego wizualnie i tematycznie bloga.
Dodatkowo uczniowie brali udział w warsztatach dotyczących tworzenia stron internetowych, podstaw user experience w obszarze funkcjonalności bloga oraz estetyki i doboru materiałów wizualnych. Zajęcia z podstawowych zasad komponowania tekstów i tworzenia ciekawych nagłówków zapewniło im wiedzę na temat współczesnych potrzeb Internautów.
Wzmocnienie kompetencji społecznych realizowane było dzięki współpracy oraz integracji polskich i greckich uczniów podczas wizyt naszej młodzieży w liceum w Katerini. Otwarta i przyjazna atmosfera przełożyła się na przebieg projektu i wysoką jakość wytworzonych rezultatów.
Zajrzyjcie, bo warto: http://laskprojektowo.pl/grecja-2024/
Tematyka bloga pozwoliła uczniom zagłębić się w zagadnienia trudne, ale uświadamiające, jak istotna jest postawa obywatelska, zarówno w przypadku niesienia pomocy osobom poszkodowanym, jak i wspierania ludzi narażonych na wykluczenie. Te kwestie są niezwykle istotne w Unii Europejskiej. Kierowanie się empatią i tolerancją stanowią jedne z najważniejszych jej wartości.
Z kolei kompetencje kulturowe uczestnicy wzmocnili uczestnicząc w ciekawym programie zaplanowanym na weekend, w dniach wolnych od zajęć. Ten czas służył również poszerzeniu wiedzy historycznej. Odbyły się lekcje historii Grecji z prawdziwego zdarzenia. Młodzieżudała się do Starego Panteleimonu – greckiej wioski/skansenu.Zwiedziła ruiny zamku w Platamonas i wysłuchała ciekawego wykładu. Odbył się także typowo wypoczynkowy rejs na malowniczą wyspę Skiathos.
Broszura podsumowująca mobilność Erasmus+ wiosna 2024: - zobacz!
---------------------------------------------------
archiwum:
Uwaga! Rusza rekrutacja do kolejnej edycji projektu Erasmus+.
Po wnioski zgłaszamy się do sekretariatu.
poniżej piiki do pobrania:
Regulamin rekrutacji uczniów do mobilności w ramach projektu nr 2023-1-PL01-KA121-SCH-000147023
98-100 Łask
ul. Mickiewicza 1