KAMERALNIE:
1. Czy zmiany klimatu mają wpływ na przestrzeganie praw człowieka?
2. Zmiany klimatu – fakty czy mity?
W TERENIE:
Badanie czystości powietrza wokół szkoły:
Czynności do wykonania w grupie poza zajęciami szkolnymi:
1. Mapa powinna obejmować teren wokół szkoły o powierzchni min. 300m x 300m. Granice powinny wyznaczać ulice, nie musi to być figura foremna.
2. Do skonstruowania mapy możemy wykorzystać plan miejscowości lub narzędzia TIK, np. GIS, Google Maps.
3. Po zapoznaniu się z czynnikami mającymi wpływ na jakość powietrza należy stworzyć legendę do mapy, uwzględniając np. kolorem, jaki wpływ – negatywny czy pozytywny – ma dany czynnik. Należy pamiętać o skali i innych niezbędnych elementach mapy.
4. Całą grupą powinniśmy dokonać wizji lokalnej. Zaznaczyć na mapie wszystkie zaobserwowane czynniki mogące mieć wpływ na jakość powietrza.
5. Prezentacja mapy wraz z wyjaśnieniami, co ma największy wpływ na jakość powietrza w okolicy szkoły.
6. Opracowanie zebranych materiałów w formie artykułu.
98-100 Łask
ul. Mickiewicza 1